Opslag

Het adres voor het opslaan van: Tenthuizen, Aanhangers, Containers en Fietsen.

Tenthuizen

Voor de tenthuisjes werken we met een systeem, als u in april op gaat bouwen maken we gelijk een afspraak  voor wanneer u in september weer in de opslag gaat. In september maken we gelijk een afspraak voor het opbouwen in april. We zetten de tenthuisjes op volgorde, dus is het heel moeilijk om de opbouwdatum te wijzigen, de afbreekdatum is wat makkelijker om te zetten, mits u op tijd bent. We doen 6 tenthuisjes per dag, dus vol is vol. Bent u afhankelijk van het weekend is het dus noodzakelijk om op tijd een afspraak te maken. Dit kan zelfs 1 of 2 jaar vooruit. Doordeweeks is het vaak geen probleem.

We slaan ook tenthuisjes in aanhangers op. Aanhangers welke we nu hebben staan kunnen blijven, maar nieuwe nemen we niet meer aan. Hiervoor in de plaats hebben we een nieuwe vorm van opslag gevonden en wel opslag in een container. Opslag van een tenthuis kost 360 euro, dit is inclusief vervoer en op/afstapelen. Extra grote tenthuizen zijn 385 euro.

U dient zelf uw tenthuis en/of spullen in de opslag verzekeren. Dit kan vaak bij uw inboedelverzekering. Natuurlijk is het niet toegestaan om gasflessen of andere brandbare stoffen in de container op te slaan. 

Opslagcontainers

De containers worden door ons als bouwpakket opgehaald, we zetten ze in elkaar en maken er een houten ‘pallet’ onder zodat ze wat steviger in het terrein staan en van de grond. Camping Stortemelk wil ze niet het hele seizoen op de camping hebben staan, daarom slaan wij ze zomers voor u op, dit zit voor 10 jaar bij de huurkoop in. Vanaf seizoen 2019 staat Stortemelk opslag in een container ook toe op vak groen, wit of blauw.

Voor ons moet de plek wel goed te bereiken zijn met de ruwterreinheftruck en ook hier moet in april op en in september afgebroken worden.

Afmetingen container “normaal” tenthuis:
Buiten: Breed 220cm x Hoog 220cm x Diep 137.5cm
Binnen: Breed 200cm x Hoog 200cm x Diep 130cm
Inhoud 6.5 kuub.

Afmetingen container groot tenthuis
Buiten: Breed 220cm x Hoog 220cm x Diep 225cm
Binnen: Breed 200cm x Hoog 200cm x Diep 207cm
Inhoud 8.28 kuub.

Zo werkt het:

    1. Als u wilt opbouwen geeft u een week door. Wij zetten 1x per week de containers voor die aankomende week op de camping. Ook halen we de lege dan weer op om zo min mogelijk vervoersbewegingen met de ruwterreinheftruck over de camping te maken.
    1. Als uw wilt afbreken geeft u weer een week door. Wij zorgen dat de container zo dicht mogelijk bij uw tenthuis staat. U geeft een seintje wanneer alles ingepakt is en hij opgehaald kan worden.
    1. Met opbouwen of afbreken is het niet de bedoeling dat uw container een maand voor uw tenthuis staat, met een dag of 10 moet het wel ophouden.

Opbouwen en afbreken bij gebruik van een container is in april en september. Tijdens drukke perioden rijden we niet met de heftruck over de camping.

Dit kost het:

De prijs van een nieuwe container is € 1.270,00 inclusief BTW welke u in één keer betaalt. Hiervoor staat ie op Vlieland, in elkaar en voorzien van een houten onderstel. Dit is de waarborg / huur voor 10 jaar (€ 127,00 per jaar). U kunt de container na 10 jaar gebruik van ons kopen voor € 10,00. Verkoopt u in de looptijd uw tenthuis en de nieuwe eigenaar wil geen gebruik maken van de container, dan krijgt u € 1.270,00 minus de gebruikte jaren van ons retour.

Voorbeeld: 4 jaar gebruik x € 127,00 = € 508,00 euro. Dan ontvangt u dus € 1270,00 – € 508,00 = € 762,00 retour.

Wilt u in september gebruik maken van een container, dan dient u deze uiterlijk halverwege juni te bestellen. Ook is het mogelijk om de container zelf te kopen. Houd er dan wel rekening mee dat u het in elkaar zetten en het maken van de pallet zelf moet doen. Voor de zomeropslag van een eigen container rekenen we € 200,00, inclusief vervoer.

Aanhangers

Kampeergasten die elk jaar komen kamperen willen regelmatig hun aanhanger op Vlieland laten overwinteren. Ook in de zomer slaan we aanhangwagens op. Dus als u uw nette aanhanger niet de hele zomer (of een paar weken) buiten wilt hebben staan, kan deze voor € 85,00 (incl. vervoer) naar binnen. Deze mogelijkheid is er van 1 mei tot de eerste week september. Dit is natuurlijk ook erg handig als u alleen in het voor- en najaar komt en uw aanhanger in de tussenliggende tijd op Vlieland wilt laten staan. Aanhanger uit de opslag: 1 week van te voren bellen. Aanhanger in de opslag: paar dagen van te voren bellen.

Fietsen

Opslag van een fiets kost € 25,00 per winter. Hiervoor krijgt u een label die u aan de fiets bevestigt. Op de label zetten we de datum zodat we weten wanneer de fiets in de opslag is gekomen. Vanaf 2018 slaan we alleen nog de fietsen op van de mensen die opslag bij ons hebben ondergebracht. Na twee jaar verwijderen we de fietsen met een oud label.

Losse opslag

Voor losse kampeeropslag, te weten : kisten, zakken, pakken, tenten enzovoort verwijzen we u naar de website van Bagagevervoer Wietze de Boer www.bagagevervoer-vlieland.nl of bel 06 51 812 509 . Ook kunt u daar een palletkrat huren dmv een statiegeldsysteem om uw spullen in op te slaan.

Overig

Natuurlijk is de mogelijkheid er om eens iets anders op te slaan, bijvoorbeeld inboedels als iemand gaat verbouwen. Zo hebben we ook wel eens een boot voor een zomer, een aantal legertrucks en een partij tuinmeubilair in de opslag gehad.

Prijsoverzicht

Vanaf 2018 zijn wij genoodzaakt om onze opslagprijzen met 25 euro te verhogen, de reden hiervoor is een nagenoeg verdubbeling van de kosten van de erfpacht op het bedrijventerrein.

Tenthuis normaal € 368,00
Tenthuis groot € 394,00
Container klein € 368,00
Container groot € 435,00
Aanhangers vanaf € 200,00 tot € 450,00
Zomeropslag aanhanger € 85,00 incl. vervoer
Zomeropslag eigen container € 205,00 incl. vervoer

Jaarlijks zullen onze prijzen met de inflatie mee omhoog gaan.